Nøkkelord

analyse (6) CRM (7) epost (10) innhold (6) jus (2) ledelse (5) mobil (3) salg (16) sosiale medier (4)

15 juli, 2011

Using targeting and segmentation for email marketing

Kilde: econsultancy.com - Tim Roe
Targeting and segmentation methods for email marketing are becoming increasingly sophisticated and complex. If you are “in the business” it is easy to fall into the trap of focusing on the “how” rather than the “why” and the “when” and forgetting what the whole point of the exercise is.

In this piece, I’ll seek to bring things back to basics; it’s no good having the answers, if you’ve forgotten what the question was. Les resten ...

Hvordan bringe “the power of analytics” ut i organisasjonen?

Analyse er et spennende og noen ganger et ganske krevende felt. Spennende fordi vi som takk for innsatsen får innsikt tilbake og krevende fordi en ganske fort erfarer at det er langsiktig og møysommelig jobbing som virker best, ikke den mer kampanjeorienterte skippertaksjobbingen vi ellers er vant til.

08 juli, 2011

Goodbye e-commerce, hello 'customer interaction'

Kilde: econsultancy.com - Kees de Vos
- Now, the message that the user experience needs to be spot on is not new, but the fact it now needs to be good across multiple touchpoints provides a whole new challenge, and neither our systems, nor our organisations are geared up for it.

Resten av artikkelen ...

06 juli, 2011

Pass for guds skyld på at kundene dine ikke får vite ...

... at du behandler dem dårligere enn nysalgsprospektene dine. For eksempel når du går ut med gratistilbud til nye kunder som ikke også kommer de eksisterende kundene dine til gode.

03 juli, 2011

Har du din egen vincoach?

Før ferien trengte jeg hjelp til å velge ut en god italiensk vin med bobler. Siden jeg selv ikke har filla peiling på vin (utover at jeg vet hva slags opplevelse jeg vil ha, men aldri hva det heter på fagspråket) tok jeg meg friheten å kontakte en vinimportør jeg kjenner litt via-via .. du vet, sånne mennesker som du vet hvem er fordi du kjenner noen som kjenner... For å gjøre en lang historie kort ... dermed fikk jeg meg en vincoach.

Og en tanke om at jeg kanskje skulle skaffe meg flere coacher. Ikke av den forretningsmessige og formelle typen, men folk som kan være verdifulle sparringspartnere på et litt mer praktisk og hverdagslig nivå. Som for eksempel:

01 juli, 2011

Vårens verste salgsstrategi?

Respons på en prisforespørsel: - Hei! Kan dessverre ikke tilby deg forsikring da dere ikke har noe kundeforhold her fra tidligere. Ha en fin dag videre!
Dette er en ganske utrolig, men en helt sann historie. Linjene over er sakset fra en mail fra et relativt stort selskap som også fra tid til annen tar kontakt for å selge meg tjenester i tillegg til det jeg allerede har kjøpt. Jeg har nemlig vært firmakunde i flere år, men "feilen" jeg gjorde denne gangen var helt klart å ta kontakt selv og som privatperson.