Nøkkelord

analyse (6) CRM (7) epost (10) innhold (6) jus (2) ledelse (5) mobil (3) salg (16) sosiale medier (4)

20 september, 2011

Er du i GO eller D-sonen?

I følge Exact Target, tar det 2,7 sekunder fra en potensiell kunde ser en e-post fra deg til vedkommende bestemmer seg for å slette eller lese. 2,7 sekunder er veldig lite, til og med mindre enn Magnus Ugglas legendariske Fyra Sekunder ...

I en nylig publisert ebok fra Jill Konrath fant jeg en sjekkliste som traff spikeren godt på hodet i forhold til den vanligste feilen vi salgs- og markedsfolk ofte gjør når vi lager salgsmateriell:
Vi tenker mest på oss selv og våre egne behov.

Hvis du later som du er mottaker av dine egne salgsfremstøt og/eller e-poster, kan du svare positivt på de fire spørsmålene under?
  1. How simple is it?
    In other words, does it require effort for me to quickly grasp the meaning or will it throw me into overload?
  2. Does this person bring value?
    Yes, they're making a decision about YOU personally. Not your company, service or solution. You!
  3. Is this aligned with my objectives?
    Unless what you say is clearly aligned, it's irrelevant and not worth even one more second of their valuable time.
  4. How big a priority is it?
    Urgent matters always take precedence over everything else.

.: Hvis du har lyst til å lese hele boken kan den lastes ned gratis fra GoToMeeting.

Fra side 21 finner du eksempler på Good, Bad og Deleted e-mails, i tillegg til at de snaut 40 sidene gir flere gode tips på hvordan du unngår å bli slettet, dvs. unngår å havne i D-sonen ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar