I en nylig publisert ebok fra Jill Konrath fant jeg en sjekkliste som traff spikeren godt på hodet i forhold til den vanligste feilen vi salgs- og markedsfolk ofte gjør når vi lager salgsmateriell:
Vi tenker mest på oss selv og våre egne behov.
Hvis du later som du er mottaker av dine egne salgsfremstøt og/eller e-poster, kan du svare positivt på de fire spørsmålene under?
- How simple is it?
In other words, does it require effort for me to quickly grasp the meaning or will it throw me into overload? - Does this person bring value?
Yes, they're making a decision about YOU personally. Not your company, service or solution. You! - Is this aligned with my objectives?
Unless what you say is clearly aligned, it's irrelevant and not worth even one more second of their valuable time. - How big a priority is it?
Urgent matters always take precedence over everything else.
.: Hvis du har lyst til å lese hele boken kan den lastes ned gratis fra GoToMeeting.
Fra side 21 finner du eksempler på Good, Bad og Deleted e-mails, i tillegg til at de snaut 40 sidene gir flere gode tips på hvordan du unngår å bli slettet, dvs. unngår å havne i D-sonen ...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar