Nøkkelord

analyse (6) CRM (7) epost (10) innhold (6) jus (2) ledelse (5) mobil (3) salg (16) sosiale medier (4)

02 juni, 2011

25 "må gjøre" for strålende e-post kampanjer

Kun salg fra A til Å? Alt til alle? De gamle salgskurs og DM-konseptene blir fort historie i dagens e-markedsføringmiljø og det gammeldagse råsalget virker ikke lenger like godt i e-post.

Som e-markedsførere navigerer vi gjennom et komplisert landskap av skiftende kundeforventninger, ny teknologi, utvikling i offentlige reguleringer og spørsmål studenter på DM-skolen aldri måtte møte.
En variert hverdag er herlig, men det er greit å få en oppfriskning på hva som egentlig er viktig fra tid til annen. En slik liste fant jeg på nettsidene til Lyris og deler den herved med kolleger i bransjen.
Hovedpunktene fra Lyris (som Vergil støtter 100 %) er:
  1. Kontroller at e-kampanjene kommer til potensielle og eksisterende kunder - hver gang
  2. Bruk fersk beste praksis i design, analyse, tilpassing og testing for større reaksjon på meldingene dine
  3. Integrere mobilen og sosiale medier i dine e-markedsføringskampanjer
  4. Sett tydelig mål for å oppnå optimale resultater og større avkastning
PS: Har du bare tid til å lese ett tips, ansbefaler vi #15: Define your email value proposition (EVP) ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar